אחת הדרכים לייעל את הפעילות העסקית טמונה בהזמנת שירותי מודיעין עסקי רציפים. תחום זה הינו חלק בלתי נפרד מעולם החקירות הפרטיות והוא מאפשר לבעלי עסק ולאנשי עסקים לבצע מהלכים מושכלים יותר המתבססים על קבלת מידע מוקדם ואמין.
להלן מספר טיפים שיאפשרו לכם למקסם את יכולות התהליך.
מודיעין עסקי- כך תעשו זאת נכון
- התקשרו עם מומחים בתחום – ע”פ החוק, רק חוקר פרטי מוסמך לבצע משימות של חקירות פרטיות. לכן, כאשר אתם מעוניינים בהזמנת שירותי מודיעין, התקשרו עם משרד חקירות שמתמחה בכך ומעסיק חוקרים פרטיים בעלי ניסיון בתחום הכלכלה והעסקים.
- הבהירו את צרכיכם המדויקים – על מנת להשיג את התוצאות המצופות, עליכם ראשית כל לאפיין את הצרכים שלכם במשימת המודיעין הספציפית. רק כך תוכלו לקבל תשובות ברורות וממוקדות יותר.
- היו דיסקרטיים – חשוב שלא לשתף אחרים בעובדה כי אתם משתמשים בשירותי מודיעין עסקי על מנת שהבדיקה תתבצע בזמן שגרה ולא כאשר מוכנים לכך.
- השתמשו גם בטכנולוגיה – חפשו חברה אשר משתמשת בציוד טכנולוגי למעקב וניטור, גלויים וסמויים גם יחד, בעיקר מצלמות אבטחה ומכשירי סיכול ציטוט והאזנה. אמצעים אלה עוזרים לאסוף מודיעין אודות “אויבים מבית” או שותפים עסקיים קיימים ופוטנציאליים גם יחד.
- בצעו בדיקות על בסיס קבוע – רבים מבררים אודות העובדים שלהם רק כאשר הם מעוניינים לברר האם הם פועלים כשורה או מבצעים אי סדרים (כגון גניבות) במהלך עבודתם. בעלי עסקים אחרים משתמשים במודיעין העסקי רק לשם קבלת רקע על שותף או עמית לעסקים פוטנציאלי. חשוב להבין כי כדי להתנהל נכונה ולהיות המובילים בתחומכם, התהליך חייב להתבצע באופן קבוע ולא רק כאשר עולה בכם חשש מסוים
מעקב אחר מתחרים עסקיים
יש אנשים שבטוחים שהעסק שלהם לא צריך מודיעין עסקי כלל. זה לא אומר שאפשר להתעלם מהמודיעין לגבי המתחרים שלכם. כמובן שחברות טכנולוגיה הן החברות הבולטות ביותר בתחום אך למעשה כל המגזר העסקי והתעשייתי חייב לקבל את המודיעין שיעזור לו להבין איפה הוא עומד ביחס לאחרים ובעוד מספר סיטואציות אחרות שהתעסק יצטרך לעבור.
ככל שהחברה גדולה יותר הצורך במודיעין העסקי עולה וחשוב לבחור באנשים הנכונים בכדי לגייס אותו.
מעקבים כחלק בלתי נפרד ממודיעין עסקי-תחרותי
איזה מידע יעיל ניתן למצוא על המתחרים?
גיוס מודיעין על כוח האדם
איפה נמצא המידע?
המידע נמצא בכל מקום ברמות שונות: חלקו גלוי על פני השטח, למשל, באתרים הרשמיים של המתחרים, בכנסים, באירועים ובאתרי החדשות. חלקו האחר מרומז יותר ודורש יכולת עיבוד וניתוח של המידע כדי להפכו למועיל, כדו”חות פיננסיים, דו”חות אנליסטים ומידע שמפרסמים העובדים של המתחרה. מאחר שמידע זה איננו בהכרח ברור ונהיר, יש צורך בעין מקצועית כדי להפיק ממנו את המרב.
מי יזמין חקירות עסקיות ?
חקירות עסקיות משמשות לאיסוף מידע על גורמים עסקיים שונים, הן פנים ארגוניים והן חיצוניים. על פי רוב, מי שיזמין חקירות בתחום העסקי אלו אנשים העוסקים בתחום בו המידע מהחקירה העסקית יועיל להם מבחינת העבודה והרווח הכלכלי. בפעמים רבות מדובר במשקיעים אשר מעוניינים לדעת תהליכים בחברות שונות שעשויים להשפיע על ההשקעות שהם עתידים לבצע. בפעמים אחרות מדובר באנשי עסקים בדרג ניהולי אשר מידע לגבי המתחרים או העובדים בחברה יסייע להם באופן משמעותי.
לביצוע חקירות עסקיות יש מספר מטרות:
• דליפת מידע – ניתן לבצע חקירות עסקיות על חברות מתחרות על מנת לוודא שלא דולף מידע עסקי חשוב של החברה שלכם למקומות לא רצויים. דליפת המידע עלולה לקרות לא רק באשמת עובדים לא אמינים אלא גם עקב מערכות שאינן עובדות כראוי ועל כן חקירה עבור מקרים כאלו מהווה אמצעי בקרה מצוין.
• מודיעין עסקי – בתחום ההשקעות וגם בתחומים אחרים החשיבות בהבנת המצב העדכני בשוק היא עצומה ומהווה בסיס קריטי לקבלת החלטות. חקירות עסקיות שנותנות מודיעין על המתחרים מאפשרות לקבל מידע חשוב וגם להבין מתי קולגות עמם מנהלים עסקים אינם מספרים לכם פרטים חשובים שעשויים להשפיע על קבלת ההחלטות בחברה.
חקירה עסקית מבצעים רק אצל המומחים בתחום!
החברה משתמשת במכשור טכנולוגי מתקדם ביותר על מנת לאסוף מידע באופן דיסקרטי ויעיל ביותר.
החברה תיתן לכם שירות אמין ומקצועי לכל מטרה של ביצוע חקירה עסקית, על מנת שתהיו שבעי רצון באופן מקסימלי.